Plotworks | Case study: Hjerteforeningen – Hel Hjertet

Case study: Hjerteforeningen – Hel Hjertet, Dorte

I samarbejde med Sunrise stod vi bag 12 unikke testimonial film, der blev segmenteret til 3 forskellige kampagner: “Gør noget for hjertet”, “Hel hjertet” og “Elsk hjertet”. Formålet var at sætte fokus på førstehjælp på dagsordenen, men også at trække støtte til forskning.

 

Vi ønskede at opbygge filmene konceptuelt ens, ved at have samme opbygning, men samtidig ville vi heller ikke slutte filmene for tungt. Derfor opdelte vi filmene hvor i første halvdel handlede de om problemet og sidste halvdel om løsningen. Forskelligt for hver film var hovedpersonen i fortællingen, og via udtalelser fra både patienter og pårørende skulle man kunne relatere til dem og forstå deres syn på oplevelsen.

 

Vores mål var at finde kernen i hver personfortælling med målgruppen i tankerne, og læne sig op ad denne fortælling og have mod til at dvale ved den. Det bestod b.la. i at redigere godt en times materiale ned til 3 min. pr film uden at miste gennemslagskraften. Vi valgte at fjerne al visuel støj og kun koncentrere os om personen, både for at skabe en intensitet og nærhed, men også for at gøre miljøet trygt for hver af dem. Med fokus på ansigtudtryk, close-up af kropssprog og endda ar, guidede vi hver historie på vej med alvor og fokus.

 

Filmene levede på websites og fandt senere vej til TV og på baggrund af filmene vandt vi en Telly Award for outstanding achievement.

 

Kunde: Hjerteforeningen
Bureau: Sunrise A/S
Instruktør: Tim Lynge Resdal
Fotograf: Snorre Fuglsang Ruhe
Klipper: Mikkel Hoff Andersen
Colorgrader: Tim Lynge Resdal
Produktionsselskab: Plotworks ApS