Plotworks | Case study: Coop – BPA

Case study: Coop – BPA

Coops kemiafdeling ønskede at fortælle deres forbrugere om det farlige stof Bisphenol A og at stoffet nu var fjernet fra alle egne varer i deres butikker. Coop ønskede en ny og moderne tilgang med fokus primært på Facebook, hvorpå historien kunne forklares og fange målgruppens opmærksomhed og engagement. Grundet Coop’s historie og ejerskab, var det vigtigt for Coop at filmen emmede af følelsen af at løfte i flok.

 

Vi satte os for at lave en film, skåret helt ind til benet og i øjenhøjde med målgruppen på under 1 min. Ifm. dette måtte vi først gøre os en hvis form for forståelse indenfor Coop Kemi’s mission samt stoffet i sig selv. Udførelsen af filmen bestod i at gøre det simpelt for seeren og kun have fokus på produkter og emne – det gjalt både for manus og billedeside.
Coop havde ønske for at vi udtænkte en stil og tone, der kunne bruges i tilsvarende film i fremtiden og omfavnede fortællingen konceptuelt. Vi valgte at tilgå filmen med et venligt udtryk og en let tone, for at holde seeren fast igennem hele filmen, og gøre de ellers tunge emner letfordøjelige.

 

Filmen var mildest talt en succes med mere end 658.000 organiske visninger, 4715 likes og 815 delinger udelukkende i Danmark. Derudover en lang række udelukkende positive kommentarer på tværs af Fakta’s, Superbrugsen, Samvirke’s og Coop Danmarks sider.

 

Kunde: Coop
Instruktør: Tim Lynge Resdal
Fotograf: Jakup Skovsgaard Thøgersen
Klipper: Mikkel Hoff Andersen
VFX & Compositing: Mikkel Hoff Andersen
Produktionsselskab: Plotworks ApS